Brejlovec 754.028-9 od firmy Roco

Firma Roco uvedla na trh další verzi brejlovce, tentokrát to byl dlouho dopředu ohlášený stroj 754 v tzv. plzeňském nátěru. O předchozímu modelu T 478.3082 jsem už psal, tato recenze tak bude stručná.

Na modelářském fóru spustil tento model opět lavinu kritiky, ale až tak tragicky bych to neviděl

Dalo se čekat, že nedostatky zelenošedého brejlovce budou stejné i tohoto

Model má opět příliš vystouplá madla, ale je to snadno opravitelný detail. Madla jsou z drátku a dají se bez větší námahy vytáhnout pinzetou. Po ucvaknutí jsem je nasadil zpátky a zajistil kapkou sekundového lepidla. Malá madla na střeše jsem upravovat nemusel, byla o něco kratší už z výroby.

Neodstranitelným nedostatkem jsou naznačená madla u dveří, natřu pak aspoň jejich čelní hrany modrou barvou v celé délce. Tím bych asi výčet chyb zakončil, i když by se ještě pár věcí našlo. Na diskuzním fóru někteří majitelé popisovali příliš hrubé stopy po dělení formy na čelech pod okny. U mého modelu je tento předěl patrný spíš pod lupou, na omak nic poznat není. Ani na fotografiích to není nějak zvlášť vidět.

Všechny rozdíly mezi trojkovým a čtyřkovým brejlovcem jsou zpracované. Velmi pěkným detailem je kryt žebříku na střechu, který se na lokomotivy dosazoval až v 80. letech. Nápisy odpovídají předloze, jsou jemné a krásně čitelné. Jsou natisknuté i u výstupu na střechu a zmíněném krytu. Škoda, že nejsou i na podvozcích. Nástřik je přesný, předěly barev ostré, nikde žádná zafoukaná místa.

Srovnání s T 478.3082 a opět s mým rukodělným 754.045-0

Z dolepovacích doplňků jsem zatím nasadil houkačky, anténu vysílačky a topné spojky, pro které jsou u tohoto modelu v rámu otvory. Na jedno čelo jsem chtěl dosadit zkrácené brzdové hadice, to se mi však nepodařilo, chce to velkou dávku trpělivosti a tenkou a dostatečně pevnou pinzetu.

Svěšení s další novinkou na trhu, vozem řady A od firmy Kuehn

A tady s natřenými madly u dveří

Na kolejišti brejlovec vypadá skvěle, jízdní vlastnosti jsou výborné, ale o tom už jsem psal minule.

Petr Smutek

Napsat komentář