Brejlovec MTB ve velikosti N, světla, zvuk

S očekáváním jsem sledoval informace o chystaných modelech brejlovců a bert od firmy MTB ve velikosti N. V tomto měřítku si pamatuji pouze různě povedené přestavby továrních modelů, většinou se s podvozky otáčely i čelníky.

Tyto stránky jsou o zvucích, nejvíc mě zajímalo možné ozvučení. Konečně se mi jeden kousek dostal kvůli zvukům do dílny, využil jsem toho i k sepsání minirecenze

 

Model je zabalen v klasické krabičce. Jsem téčkař, krabička i její obsah má pro mě zcela netypické rozměry.

 

O modelu jsem zatím četl jen jednu recenzi připomínající spíš chvalozpěv a proti tomu pár hanlivých reakcí stále stejných kritiků na diskuzním fóru. Teď jsem si mohl model důkladně prohlédnout naživo. Vypadá opravdu pěkně a na velikost N i detailně. Komentování tvarových nedostatků přenechám jiným, na fotkách je pro srovnání brejlovec TT od Kuehna. Nějaké nepřesnosti se na makrofotkách najdou, ovšem už to jsou ne desetiny, ale spíš setiny milimetru. Rozdíl je při čelním pohledu v tvaru brýlí, zbytek je bez lupy pod mojí rozlišovací schopnost.
Zvolené číslo T 478.3162 odpovídá stroji, který byl z výroby už v červeném nátěru.

 

 

Pojezd

U jízdních vlastností a osvětlení není modelu co vytknout. Model jezdí prakticky stejně jako jeho větší bratříček. Maximální rychlost odpovídá zhruba konstrukční rychlosti předlohy, v tomto má navrch oproti modelům jiných výrobců. Např. sergej od Fleischmanna je proti tomu splašená myš, jeho rychlost jsem při ladění ani nedokázal změřit, pro modelovou rychlost bylo nutné do CV5 nastavit pětinovou hodnotu.

Brejlovec se rozjíždí plynule, bez žádného cukání. V sáčku je přiložená i náprava s bandáží. Tažná síla je i bez něj podle některých enkařů dostatečná.

 

Světla

V modelu je rozhraní next18, které umožňuje stejné funkce jako modely v HO nebo některé v TT. Použil jsem toto nastavení:

F0 – poziční světla dle směru

F1 – koncová světla dle směru

F2 – dálková světla dle směru

F3 – poloviční rychlost, posun. Poziční světla na obou čelech

F4 – vypnutí rozjezdových a brzdících křivek

F5 – osvětlení stanovišť dle směru

 

Ozvučení

Tady bohužel od chvály přejdu k velké kritice. V modelu je hranatý reproduktor bez ozvučnice, jeho zadní část je odhalena a ještě navíc je nad ní plošný spoj. Výsledek je přímo katastrofální, což dokládá video dole. Reproduktor hraje příliš potichu, nevýrazně a k tomu ještě neskutečně prská. Kdy konečně v MTB pochopí, že reproduktor musí pod sebou mít tu kostku a hermeticky připevněnou aby to hrálo??? Proč asi k domácímu poslechu hudby kupujeme tzv. reprobedny a ne jen holé reproduktory bez obalu, že…

Ještě horší je ale fakt, že se nedá vyměnit za Zimo, přesto že klasická kostka má stejnou délku i šířku. Byl by tu prostor i na výšku cca 6 mm, jenže do tohoto prostoru zasahuje plošný spoj. Reproduktor s ozvučnicí tu prostě nenarveme, i když by místo bylo. Prskání jsem se pokusil eliminovat zaplácáním celého prostoru nad reprákem plastelínou. Je třeba s tím laborovat, utěsnit veškeré spáry a nedávat toho moc, jinak to opět prská po nasazení kastle.

Řešení poněkud primitivní a u modelu za nemalý peníz dost nepochopitelné. Ovšem otázkou je, kdo s tím bude laborovat, prodejci? Nebo zákazníci, kteří si koupí model, který nezvučí?

Bylo by mnohem lepší do modelů nedávat žádný reproduktor za každou cenu a prostě nechat místo pro kostku Zimo jako to dělají jiní a renomovanější výrobci. S MTB bohužel není řeč.

Tady třeba zmíněný sergej.

V nádrži je prohlubeň s ohrádkou pro přilepení reproduktoru Zimo. Nutno zmínit, že zvuk je dokonce o poznání výraznější a basovější než při použití stejného reproduktoru s klasickou kostkou. Ozvučnici totiž tvoří celý rám. Jak prosté a rozměrově nenáročné… Video je níže pro porovnání.

 

Závěr

brejlovec na mě udělal dobrý dojem. Po vzhledové i funkční stránce nemá výraznější nedostatky. Jízdní vlastnosti jsou perfektní a ve velikosti N jsou novinkou rozšířené možnosti osvětlení. Z modelů ČD/ČSD je toho v “enku” míň než málo, brejlovci i berty budou nepochybně oblíbenými vozidly. Oproti odlitkovým přestavbám jde o velký skok kupředu.

Velkým zklamáním je pro mě nefunkční ozvučení a nemožnost výměny reproduktoru.

Video je lepší než slova

 

a ještě sergej ve stejné velikosti, zvuk je dvakrát hlasitější a výraznější

 

Petr Smutek

Komentářů (26) na “Brejlovec MTB ve velikosti N, světla, zvuk”

  1. Vítězslav Báňa:

    Vážení přátelé,

    v modely N je velice málo místa. Až tak málo místa, že se membrána dotýká převodovky(vzdálenost 0.8mm) a to je ono prskání. Reproduktor tam slouží pro doprovodné zvuky- zahoukání či pískání a ne generování zvuku motoru.
    Kdo chce zvuky at si pořídí TT, či lépe H0 či uplně super sound bude z velikosti 0. Kostku Zimo tam nenacpete ani kdyby jste uřizli plošný spoj. I plošný spoj má uděláno vybrání aby se vůbec vešel pod střechu. Jak by jste potom asi řešili osvětlení celého předku ha ?? pájet smaltované dráty a následná oprava 40% zmetkovosti i se při ceně české práce rovná minmálně 500 Kč ceny modelu navíc (připočtete k navýšení ceny modelu o práci ještě 20% marže prodejců a následné navýšení DPH).
    Navíc původně s repro v modelu počítáno nebylo a rám byl ofrezováván až dodatečně. Ten skvěle hrajici sergej FLM je známý tím, že po netu běhají návody jak do něj dostat další balast , aby vůbec slušně jezdil. Tak to je dobrý výsledek za to že hraje…………

    Více méně po přečtení tohoto článku jsem se rozhodl že zamračené N vubec repro ani přípravu mít nebudou. Sice jsem s tím počítal, nejak by se to tam násilím vešlo, ale nestojí mi to nakonec za ty starosti. V 751 je ještě méně místa (maji nižší střechu bez tlumiče a zabiju tímto 6 much naráz: ¨

    a) odpadnou starosti s frezování rámu
    b) odpadnou starosti aby se tam vubec vešel nějaký zvukový dekodér
    c) ušetřím nepřijemnou a stisněnou montáž a opravy chyb ve výrobě
    d) ušetřím cenu a vlastní repro pro jiné modely ( min množství repro od každého typu k objednání u výrobce je rána za 150 tis CZK, dodací lhuta 3 měsíce)
    e) ušetřím si starosti s reklamacemi na repro a “nefunkční DCC dekodéry”
    f) a HLAVNĚ- nebudu muset číst podobné recenze na nekvalitni zvuk v modelu N 🙂

    A myslím že s tím přestaneme i v dalších seriich brejlovců.

    Vítězslav Báňa MTB

  2. Anonym:

    A zapomněl jste ještě za:
    g) nic neprodáme

  3. Jirka:

    Kdyby měl model kvalitu odpovídající sebevědomí majitele firmy, byla by to doslova bomba. Realita je bohužel zcela opačná. Kdyby majitel energii věnovanou nesmyslným výmluvám věnoval vylepšení modelu, udělal by mnohem lépe. Takhle to klasicky zůstane na těch pár nadšencích, kteří model moc chtějí a nakonec majiteli ukáží, že když se chce, tak to většinou jde.

  4. Ruda:

    Mrzí mne vzjádření majitele firmy MTB, čekal bych to spíše u podřízených že se budou vymlovat.
    Jako vrcholný manager musím přece chtít pouze to nejlepší a ne suše konstatovat, že to nejde
    ale přemýšlet jak to udělat aby to šlo. Možná si za čas u MTB řeknou že digitál je vlastně zbytečnost, že to možná ani svítit nemusí a proč, když nás ti vláčkaři kritizují, proč my to pro ně vlasně děláme.
    Udělat něco dobře nebo špatně vychází na stejné peníze a když něco dělám tak to dělám proto, abych z toho měl dobrý pocit, že jsem udělal vše co bylo možné a nemusel se za to stydět a omlouvat.

  5. Znechucený:

    Pane Báňo,
    jasně jste nám ukázal, že Vám o spokojené zákazníky nejde (hlavně když to někdou koupí a neremcá), když jste vytvořili Brejlovce v N i s chybně tvarovou kastlí, která byla mizerná už v TT. Na co se vymluvíte? Práce navíc? Úprava 3D modelu asi tak na hodinu maximálně i s pauzou na kávu… Má ze všeho pocit, hlavně ať jsme první, aby to někdou koupil…

    f) a HLAVNĚ- nebudu muset číst podobné recenze na nekvalitni zvuk v modelu N
    Zřejmě asi neslyšíte jak to chrastí… u modelu za více jak 3500 Kč docela chybka…

    Ovšem nejsrandovnější je argument, že výrobce modelů (určitě nevyrábí jen pro svojí potěchu ale i pro zisk), že musí investovat. Nedovedu třeba představit třeba pekaře jak pláče, že musí koupit neprve mouku, aby mohl vůbec péci chleba.

  6. brejsak:

    Musím se zmínit též o Brejlovci v eN-ku, samozřejmě zvuk není kvalitní a tak jsem se rozhodl celý reproduktor vyměnit za stejný od Zima.
    Samozřejmě se musí i upravit rám pod reproduktorem a hlavně i snížit ozvučnice a místo oboustr. lepící pásky ji pevně zalepit k reproduktoru.
    Původní jsem odpájel a odlepil z tišťáku, rozebral rám pojezdu, odpojil podvozek a upiloval část rámu. Před tím jsem rám zvážil a co jsem ubral, to jsem přidal do palivové nádrže, je tam trochu místo, repro se tam však nevejde. A když jsem to celé po umytí sestavil, je už zvuk ucházející a hlavně bez prskání, co si budeme povídat, ozvučnice dělá své a zlepšuje akustiku o 100% a další trošek udělá samotná karoserie, po zaklapnutí se zvuk ještě trochu zlepší.
    Samozřejmě to není jednoduchá úprava, ale zručný modelář by ji měl určitě zvládnout, když to neudělal výrobce sám.

  7. JM:

    Pan Báňa by udělal dobře kdyby než bude tvrdit že se do lokomotivy v N-ku kvalitní zvuk udělat nedá, výrobce ovšem s tím musí počítat už při vývoji. Doporučuji aby se podíval třeba na lokomotivy Minitrix BR 103 nebo Fleischmann RailJet. Tyhle dvě mám a vím o čem mluvím, určitě je ale dobře ozvučených na trhu víc. S Ragulinem od Fleischmanna má ovšem pan Báňa pravdu, ten se výrobci nepovedl, je moc lehký. Vynikající ozvučení má Desiro od Fleischmanna, je ale pravda, že v motoráku je toho místa o trochu víc než v lokomotivě. Jsem zvědav jak bude znít zvuk Brejlovce od Minitrixu, asi si s tím pohráli, jestliže přicházejí na trh jen s ozvučenou versí (alepoň zatím jsem neslyšel že by dávali na trh i neozvučenou. Ale dát na trh lokomotivu s tak příšerným zvukem je nesmysl. Souhlasím s tím, že je lepší do lokomotivy raději reproduktor vůbec nedávat. Jak ale píše brejsak, dobré ozvučení realizovatelné je, aniž by se zhoršily jízdní vlastnosti, možná se i zlepší, jestliže se o ubroušenou hmotnost stejná hmotnost přidá do nádrže a těžiště se tím ještě sníží. Abych ale jen nekritizoval, za pozitivní považuji jízdní vlastnosti modelu, podstatně lepší než například u Bastarda od Kühna, který s pouhými pěti rychlíkovými vozy do stoupání cca 5 promile značně zpomalí (jde o malý výkon motoru, ne o prokluz). Nejsem “počítač nýtů” a drobné odchylky proti reálu mi nevadí.

  8. Fara:

    Dobrý den.Všichni jsme jezdili po kolejišti s lokomotivami,které byly různých kvalit a hlavně nebyli ČSD.Takovou dobu člověk čekal na české modely.Přesto všechno po předvedení modelu jsem ho nekoupil.Takovou možnost máme všichni.Možná by se po tom mohlo něco změnit.

  9. Pavel Kozojed:

    Vážení modeláři, nechci hodnotit výhody a nevýhody modelů MTB, ale fakta jsou jasná. Pan Báňa dokázal nemožné a výrazně zatraktivnil nabídku pro zájemce o modelovou železnici. V době kdy zahraniční výrobci mají oprávněný strach vyrábět české modely (oproti německým se málo prodávají), tak p. Báňa neustále chrlí nové české modely a to již ve třech velikostech. Většina těchto modelů se dala koupit i dříve, ale pouze jako malosérie, tedy za vyšší cenu a nižší kvalitu. O ozvučení nemá ani smysl mluvit, malosériové modely upravovat žádný prodejce nechce, neboť riziko poškození je obrovské. Když přijde MTB s nějakou novinkou, často je vyprodána během jednoho dne. Toto se opakovalo u Kocourů TT, Beaty H0, nyní byly okamžitě vyprodány Brejlovce v N. Zákazníci neustále žádají o opětovnou výrobu modelů, které jsou již vyprodány. I přes uvedené nedostatky jsou modely MTB tento rok prodejním trhákem číslo 1. Objem poptávky je X násobně vyšší než po modelech tradičních německých výrobců. Výrobci nám neustále slibují výrobu Brejlovců v N a Bardotek v TT, ale MTB je rovnou vyrobí a hned v mnoha verzích. Firma KUEHN má nyní měsíc dovolenou, takže se asi nic neděje:-) Trix termíny posouvá a s analogovou verzí ani nepočítá. Firma Tillig nám v Norimberku nabídla první verzi Kocoura, když jsme se ptali na další verze, tak prý třeba příští rok, podle zájmu. A ozvučení u Tilligu? Na co a proč? Prý to nikdo nechce. Roco/Fleischmann je zase zklamáno malým zájmem českých modelářů a další české modely si budeme muset vymodlit.
    Kdo si vzpomíná na firmu BUBI MODEL, která slibovala v roce 2012 spoustu českých modelů a kde jsou? Pár vozů co nám dodali máme od roku 2013 na reklamaci a pan Ščupák nekomunikuje. Místo toho vesele nabízí modely do zahraničí. Pan Báňa udělal pro české modeláře strašně moc a i přes to, že se nám nemusí líbit úplně kvalita modelů, tak to riskl. Jsou tady a je o ně obrovský zájem. Minulé novinky MTB v ČD u nás okamžitě vykoupili Italové, Francouzi a další ,,nečeši,,. MTB má nižší kvalitu než KUEHN a Tillig, ale copak má takové výrobní možnosti? Přesto se prodává X násobně více, protože je rychlejší a nabízí spoustu mutací. Navíc se snaží i o zvuk, i když se to někdy nepodaří. Kdo chce Brejlovce N v analogu nebo bez zvuku, je MTB skvělá volba. Kdo chce zvuk, počká si na TRIX. Kdo je velmi trpělivý, počká si na KUEHN. Je to naprosto jednoduché. Kdo chce Kocoura v TT v různých verzích, koupí MTB. Komu stačí jedna verze ročně, ale potrpí si na kvalitu, počká si na Tillig. Každý model si najde svého zákazníka. MTB může vyrábět jen německé, polské a USA modely a prodávat je za vyšší ceny než české. Buďme proto rádi za to, co máme. I když to není přesně to, co bychom chtěli. 90% výrobců se potýká s vysokými výrobními náklady a neustále zvažuje, co vyrobit a co ne. V ČR není úspěšnější výrobce s modelovou železnicí než MTB, čísla prodeje jsou jasná.

  10. Jacek:

    Pánové, nechci aby se to tu zvrhlo v nějaké tlachání ala modely.biz. Klady modelu jsou jasné, moje kritika se týká vestavěného reproduktoru. Z mého pohledu zvukaře, či “ozvučovatele” je ideální model takový, který má uvnitř pouze volné místo pro reproduktor. Je pak věcí výběru jaký reproduktor použít k plné spokojenosti. Jsou to např. modely Roco. Hůře jsou na tom modely s přípravou pro konkrétní typ reproduktoru, např. Acme, Piko a nebo pro nejlepší porovnání zrovna brejlovec Kuehn, který bez většího zásahu ozvučit nejde. Tillig od nějaké doby má v modelech přípravu pro kostku Zimo, viz 377.0 nebo BR218. Údajně i ta 742.
    Modely MTB v tomto vybočují, některé jsou bez repráčků, ty se ozvučují ideálně. Jiné reproduktory mají, ale bez ozvučnic a to je ten problém, slovy klasika “Chodí to výborně, ale neseje to”. A výrobce názor nezměnil a nezmění. Pro kvalitní zvuk je třeba reproduktor vyměnit za jiný a to znamená zásah do modelu, riziko poškození a ztrátu záruky. Kdyby tam nebyl žádný a bylo by pro něj připravené místo, není co řešit.
    Přitom by stačilo tak málo, respektovat taky názory jiných a nerazit si umíněně jen tu svou cestu proti všem. Pak píšeme články jak měnit reproduktory.

  11. Anonym:

    Abych to upřesnil, souhlasím s tím co napsal pan Smutek i s tím co napsal p. Báňa. Jen jsme chtěl upozornit na to, že i když se někomu modely MTB nelíbí, druhým vyhovují a je o ně velký zájem.
    Ne každý potřebuje zvuk a kdo chce model spíše pro radost z jízdy, tak neřeší nedostatky v potisku.
    Velcí výrobci zvuk vyřešili tak, že dekodér integrovali přímo do desky lokomotivy a tím získali více místa. Viz. foto: https://www.itvlaky.cz/731287
    Dnes došel nečekaně od MTB další model, Kocour TT LM 740 863. No není to paráda? Co se týká zvuku, MTB buď model upraví, nebo vynechá repro.
    Pavel Kozojed – Itvlaky.cz

  12. Znechucený:

    Obávám se, že MTB nic neupraví. Vsadím boty, že u žádného případného modelu v N oprávněné výtky z TT neupraví. Jen to zmenší a tadááá. Tvar brejlí v N mohli taky klidně upravit a jen na tom získat. Ale to raději nesmyslně frézují rám a cpou tam repro bez ozvučnice a ještě nám tu brečí, že s tím mají starosti.

  13. brejsak:

    Dobrý den, nedá mi to se ještě opravdu naposled vyjádřit k výrobkům, které tu někteří kritizují. Pokud jsou tak dobří jako si já myslím, předpokládám že také kritizovali nedávný výrobek od Fleischmanna, lokomotivu T 679.1 a že i tady výrobce reflektovar jejich připomínek ohledně kulatých nárazníků, špatně vyrobených žeber mřížky přívodu vzduchu a samozřejmě že ve zvukové verzi si za dvojnásobný peníz než za co prodává lokomotivu český malovýrobce pořídili zvuk německý, s jiným tlumičem než byl na našich lokomotivách. Mohl bych takto projít všechny lokomotivy skoro všech továrních výrobců a na každém něco našel. A teď k tomu hlavnímu – od vzniku Pika ve velikosti N všichni usínáme s přáním, ať máme nějaké naše lokomotivy a když se objeví nějaký český malovýrobce, neděkujeme, ale hned mu všechno zkritizujeme, holt česká nátura nebo co! Já za sebe musím říct, že mám několik lokomotiv od TH model, od J.Heráčka a nyní od MTB a musím všem bez rozdílu poděkovat za to, co pro nás, modeláře v eN-ku vůbec dělají! Všichni kdo se v měřítku N pohybujeme, víme už několik let, že jsme stále nejmenší komunita mezi měřítky a myslím, že kdokoliv něco pro nás udělá, tak mu patří jen dík! Jestli je číslo jiné, jsem přece modelář a mohu si nechat vyrobit leptané tabulky s číslem, jaké opravdu bylo……….. To jen na závěr, všichni se už rok těšíme na Brejlovce od Trixe, ale aby jsme nebyli překvapení jako od Fleischmanna, že zvuk bude třeba Brejlovec po rekonstrukci s motorem Caterpillar a jsem zvědav, kdo z Vás to tu bude kritizovat nebo psát do továrny. Nikdo, maximálně požádáme Jacka o přehrání našeho zvuku. Všichni jak tu totiž píšeme už dopředu víme, že od Trixe nedostaneme ani odpověď na dotaz proč je to takto, ale když někdo vyrobí někdo něco skutečně pro nás, tak hurá do něj a to by bylo, že by jsme mu to neznechutili. A když mu tu výrobu znechutíme, tak hezky česky hned do něj, proč přestal pro nás dělat další lokomotivy a stále dokola.
    To si myslím žádný z našich malovýrobců bez rozdílu nezaslouží, protože to co pro nás dělají dokážou ocenit jen skuteční modeláři, kteří skutečně ještě trochu modelaří (a tím pádem si dokážou ledacos ještě upravit ke své podobě)
    a ne konzumní modeláři, kteří by chtěli absolutně dokonalý a ve všech směrech naprosto dokonalý model, to opravdu za cenu trochu převyšující 3000,- Kč nemůže udělat nikdo a pokud o někom takovém víte, dejte mi vědět, rád si něco do své sbírky koupím! Zatím jsem za absolutně věrné modely musel zaplatit několikrát víc, než za tento model od MTB a ač je model třeba dokonale věrný, je mi to k ničemu, když jeho jízda ani zdaleka neodpovídá ceně, kterou jsem za věrný model zaplatil. Tady je na místě(a já to dělám), volit mezi nějakým kompromisem a co se mě týče, upřednostňuji hlavně perfektní jízdní vlastnosti a jsem ochoten přimhouřit oči před nedokonalou věrností modelu. To je ale každého věc a vše co tady popisuji, je jen můj pohled na ten trošek výrobců, kteří místo několikaletého ohlašování novinky raději model během několika měsíců vyrobí a neslibují nemožné. Vzpomeňte třeba na elektrickou lokomotivu od Kuehna v eN-ku, je sice zdařile provedená, ale 5 rychlíkových vozů skoro neuveze pro slabý motorek uvnitř, tak pro co se v tomto případě rozhodnete? Můžu Vás ujistit, že při testování vydržela s vozy na kolejišti jezdit jen 48 minut a bác, motor shořel……………….
    To jen na závěr, myslím, že už jsem toho zde napsal dost a proto děkuji všem, kteří pro nás vůbec něco dělají a já jim za to z celého srdce děkuji a kdo mě znají, vědí o čem mluvím……….
    brejsak

  14. JM:

    Myslím že Karel velmi dobře vystihl situaci a místo kriitizování k tomu přistoupil konstruktivně, místo kritiky kvality zvuku udělal úpravu, při níž je zvuk dobrý, aniž by se zhoršily jízdní vlastnosti. Připomíná mi to bonmot “vynálezce je člověk že neví že to nejde a udělá to”. Místo kritiky že je jen jedno číslo a ještě neodpovídá faktu že na lokomotivě v těchto barvách tohle číslo nebylo a nechá vyrobit tabulky s čísly, tak aby jednotliví členové klubu mohli mít každý svá čísla a na kolejišti se neobjeovvaly dvě mašiny se stejným číslem.

  15. Rosťopiš:

    Nedá mi to… Tady totiž nejde o to, že se na modelu najde chybka. Ta se skutečně najde na každém modelu v této cenové hladině, i v kategoriích lepších. To, co kritikům na MTB vadí, je naprostá ignorace oprávněných připomínek, stálé opakování totožných chyb. Nkaři to možná ještě neznají, čekají, že druhý, pátý model v N od MTB bude lepší a vychytanější. Jenže nebude. Za těch pár let se našlo nemálo lidí z oboru, kteří MTB chtěli pomoci s přípravou podkladů a podobně, všichni ale byli odehnáni ješitností výrobce, který prostě o prostoru ke zlepšení nechce ani slyšet a věří ve svou dokonalost. O tom, že je celá kabina na brejlovci špatně ví už od uvedení tohoto modelu v TT, přesto ho ani nenapadlo ty chyby pro N odstranit. Stejná situace je jako přes kopírák u ostatních modelů, žádný není správně. Přestože je výrobce na ty chyby mnohdy i předem upozorněn. To není o tom, že se našla chybka, je to o tom, že MTB svojí práci vědomě fláká, protože se pořád najde dost lidí, co mu to sežerou a na ně spoléhá. Zatímco ostatní výrobci se snaží s dalšími modely někam posouvat, tady neni sebemší snaha podobného ražení. Ale když se vám chce takový přístup podporovat, dobře nám tak…. Mimochodem tady zaznělo, že pro zahraniční výrobce nejsou vozidla ČSD zajímavá. Alespoň v TT a H0 se to začínalo měnit, ale když zahraniční výrobce vidí, co zdejšímu trhu stačí, pochopitelně upře svojí energii k domácím zákazníkům…

  16. Barry:

    Také mi to nedá. Obvykle se zásadně na fórech nevyjadřuji a raději ani nečtu jiné příspěvky než ty, které se týkají historie skutečné železnice. Ale tohle je už moc. Ne samotný článek Jaceka, ten je věcný, označuje věci tak jak jsou a každý se může podle nich zařídit podle svého, ale to co čtu tady pod ním. To je hnus. Brejlovec v N od MTB je bez diskuze to nejlepší, co se za celou historii modelů českých předloh v N odehrálo…o ničem lepším nevím. Navíc výrobce chystá pro Nkaře další model(y). A tohle je reakce Nkařů ???? Že se na to MTB nevykašlal…možná byste byli spokojenější…Anonymní, Znechucený, atd… – položte si sami sobě otázku – co vlastně chcete? Chcete se vrátit do dob Piko-DDR, kdy existovaly v N dvě neodpovídající a v provozu neexistující lokomotivy ČSD ?! Protože od těch dob se kromě Sergeje od Trixe a GFN v Nku v ČSD nestalo vůbec nic!!!
    To je tak všechno co jsem k tomu chtěl říct. Myslím, že komu se nelíbí, že má model vestavěný reproduktor, si ho může vyndat.
    Pak už opravdu nevím, co mu chcete dál vyčítat a PROČ.
    Barry

  17. Barry:

    Ještě dodatek, omlouvám se Anonymnímu, jeho reakci jsem zřejmě po prvním přečtení pochopil špatně. Barry

  18. vláďo:

    puvodne sem chtel psat jak sem nespokojen s detailnosti modelu brejlovce ktereho jsem plny radosti koupil. Po uvazeni slov musim rict ze za tuhle cenu v tomhle meritku to lip asi nejde. To ze MTB pred par lety nemohlo ani snit o takove vyrobe, je treba brat v uvahu, jelikoz vsechno chce drahou technologii aby to bylo v nej provedeni. Ja bych panu banovi osobne i rad pomohl s technickym resenim veci ktere myslim ze by sli udelat lip napr. (myslim ze zvuk by sel ale je to cesta trnita) madla zakapnuta lepidlem ktere je z blizka videt, nebo ne moc povedena svetla a jejich obruby. taky snizeni nakladu bez snizeni kvality je mozne , taky tam vidim rezervy.

    tem co chteji zvuk , lepsi , bez prskani, odkazuju ze staci par malych soucastek a zvuk bude basovejsi a lepsi. I virtualni ozvucnice se da. ale to uz chce trochu elektrotechnicke znalosti a praxe.

    stejne ale pan bana dela velkou sluzbu modelarum ktery sou stejne nedvecni. ja sem za to rad. Kdyby pan bana uvazoval i o CSD rychlikovych osobnich vozech, byl by pro me buh !

    mit penize tak koupim jeste 2 brejle a aspon 2 barce. i kdyz maji mouchy, pro mne ne maly, jsem detailista jak svine. ale ty mouchy od 0,5m uz nevidim, jiny brejlovec na trhu neni ani dlouho nebude tak co ? budu tlachat a mudrovat a nebudu nicim jezdit ?

  19. David:

    Zdravím,
    mě jen mrzí, že MTB modely např. řad 740/742 v TT doslova “chrlí” jeden za druhým a člověk nestíhá našporovat na další kousky. Ty se potom vyprodají a je po srandě. 🙂

    David

  20. Dave:

    Ja bych doplnil jeste jednu vec. Jako jedinny vyrobce dava MTB moznost mit masinu bandazovanou, nebo nechat sbirat vsechny napravy. Coz je nekdy zvlast v N docela vyhoda. Neni vsechno uplne spatne.

  21. Znechucený:

    To je vážně srandovní co se tu strhlo za reakce… V 99,9 % případů z povzdálí sleduji diskuze a nereaguji (a myslím si své), ale tohle mě vážně donutilo opět reagovat. Tedy už jen ironicky konstatovat…
    Děkujeme pane Báňo, že jste pro N-kaře tolik udělal hned svou prvotinou a vytáhl je z doby mizerných modelů PIKO do éry modelů MTB. Jak ji jen nazvat…? Aha. Doba “pochybných” modelů MTB?
    Ale ze všeho nejvíc děkujeme za Brejlovce, za okopírované a zmenšeného tvarové chyby z vašeho TT. Na to tu těch několik desítek let netrpělivě čekáme. Děkujeme, že ten model má vůbec motorek a jezdí. V Nku je přece tak málo místa, takže díky, že jste si komplikoval život a dal tam i ten motorek, aby sloužil pro doprovodný pohyb modelu. A děkujeme za to, že máte absolutně nulovou snahu modely někam posunout… Minimálně u N ta šance s Brejlovcem byla. A chrchlající repro je toho dalším důkazem. Koupit model za více jak 3500 Kč a navzdory záruce ho muset rozebírat a dobastlit na koleně? To je jako si koupit Škodu Superb, kam výrobce dá jednu pneumatiku menší, protože jemu se tam jiná nevejde a odůvodní to tím, že to při pohledu z druhé strany nebo větší vzdálenosti nebude vidět. Bravo, jen tak dál.

  22. Javihodomácíkolejiště:

    Zdravím všechny modeláře.

    Pečlivě čtu zdejší komentáře a tak nějak jsem došel k názoru, že každá skupinka lidí ať už odpůrci tak obhájci modelů MTB mají kousek pravdy. Jsem strašně rád, že mi jezdí na kolejišti české modely, ale mrzí mě, že se na nich opakují stejné chyby. Přitom by stačilo opravdu obrovsky málo. Aby firma MTB dala na připomínky. Tohle málo by opravdu stačilo a všichni by byly spokojení. A když už se tady srovnávají detaily. To opravdu nikomu nevadí jak v nejlepší modelářské firmě ROCO zprasili na brejlovcovi madla u dveří? Madla u dveří která jdou vidět i z 1 metru od modelu…

  23. JM:

    mám Brejlovce od Minitrixu a musím uvést, že zvuk je katastrofální, něco tak špatného jsem ještě u mašiny profesionálního renomovaného výrobce neslyšel. Kruhový reproduktor nemá rezonanční tělísko, tu “kostku” která je tady nazýváná ozvučnicí. To čemu jsme zvyklí u reproduktorů říkat ozvučnice je ovšem něco jiného, tam příslušná “bedna” slouží k zamezení vyzařování zadní stěny membrány, zvuk do ozvučovaného prostoru vyzařuje přední strana membrány přímo. U zde zmiňovaných reproduktorů s “kostkou” je to jinak, tam membrána vyzařuje dovnitř kostky a neměčtí výrobci kostku označují termínem “Resonance Körper”, tedy rezonanční těleso. V češtině bych viděl jako vhodný pojem třeba “rezonátor”.

  24. Ing.Mirek Vitebský:

    Vážený pane ,

    vhledem k typu výrobků na které se specializujete, si dovoluji
    Vám poslat info k miniaturním měničům Visaton.
    Jsem zodpověný za trh Visaton ČR a SR.
    Prosím obracejte se na mne kdykoli by jste potřeboval pomoci při výběru
    vhodného měniče, cenové nabídky, CAD výkresu , vzorku atd…

    Miniaturní měniče s kvalitním přenosem zvuku prosím prohlédněte zde:
    http://www.visaton.de/en/industrie/klein/index.html

    S úctou,
    Ing.Mirek Vitebský
    Sales representative VISATON Česká a Slovenská Republika

    ………………………………………………..
    mob. : +420 777 244 586
    tel. : +420 608 274 811
    e-mail : mirek.pci@email.cz
    web : visaton.de
    ……………………………………….

  25. Jirkátor:

    Zajímavá diskuze. Po jejím přečtení už asi chápu, proč tak dlouho čekám na zahájení prodeje motoráku 852 / 853 v měřítku N a obávám se, že se ani nedočkáme. Moc jste výrobce nepovzbudili. Pro všechny mám jednu radu: pokud vám to vadí, tak to buď nekupujte, nebo si to kupte a upravte do stavu který vám vyhovuje. Nikdo vás do té koupě přece nenutí.

  26. Jacek:

    nevím jaký význam má reakce na 4 roky staré komentáře. Přečtěte si moje vyjádření z 12.7. 2016 v té “diskuzi”, tím je řečeno vše.

Napsat komentář