Skripty ve zvukových projektech, pokračování

Další skripty jsem vyvinul pro start druhého motoru a jeden světelný efekt

Nyní jsou ke stažení i upravené kódové projekty
 
 

 

Druhý motor

U projektů dvoumotorových řad, 714, 840, 842 a 843 je možnost startovat druhý motor tlačítkem F19. Protože jde jen o zvukový efekt, je třeba dodržet pořadí povelů, F8 a F19 pro start a pak F19 a F8 pro stop. Při opačném pořadí to funguje nesprávně. Je však nemožné to stále vysvětlovat uživatelům.

Skript kontroluje stav zapnutých a vypnutých funkcí. Na pořadí teď nezáleží, funguje to vždy jak má. A perličkou je hlídání jízdního stupně za jízdy, druhý motor lze nastartovat pouze pokud je první na volnoběhu. Reaguje to dokonce na tlačítko F6, tedy ve výkonu nastartovat nelze, stopnutí ale možné je.

V reálu není možné startovat při zadaném poměrném tahu, nejednou jsem byl coby běžný cestující svědkem toho jak v kopcích vozu 843 chcípl jeden motor a souprava se plazila na jeden motor do nejbližší roviny, až tam mohl strojvedoucí shodit výkon na volnoběh a znovu nastartovat druhý motor.

ve skriptu jsem to zkusil nastavit jen pro srandu, kvůli logice dvou rozdílných zvukových sad. A ono to funguje😊 Ocení to ale snad jen úplný detailista nebo strojvedoucí, podstatná je však dříve zmíněná „blbuvzdornost“, podle namačkaných tlačítek se všechny procesy spouštějí automaticky a správně.

 

 

Světla při startu

Při startu motoru je typickým jevem pohasnutí světel. Tuto maličkost jsem po technicích Zimo požadoval průběžně od roku 2013, protože už tenkrát jsem to viděl u nějakého modelu s dekodérem ESU.

Nyní jsem to zkusil naprogramovat. Jako vždy, každé vylepšení přináší nové otázky. Jednak jediný použitelný efekt neodpovídá úplně, světla žárovek v reálu nárazově pohasnou a pomalu nabíhají, kdežto efekt funguje jen v krátkých cyklech.

 

A jednak u novějších řad s ledkovým osvětlením vypadá start jinak. Buď světla jen bliknou a nebo se vůbec nezmění.

Odlišností bude jistě více a vše bude o postupném ladění.

 

Všechny popsané úpravy budu postupně přidávat do projektů motorové trakce. Pokud by se někomu efekt nelíbil, dá se deaktivovat v CV

 

Další novinky

  • Do verzí MS a některých MX jsem na F22 přidal zvuk naftového zbrojení
  • Verze MX jsou u některých projektů ošizené z důvodu malé paměti

 

Nové projekty motorové trakce jsem přidal do tabulky kódových projektů, kdo má kód, jen si přehraje zvuk😊. Je to zatím 280 souborů z 521

 

Na závěr malé shrnutí

Shodou okolností je to zrovna 10 roků od zveřejnění úplně prvních projektů – článek z 30. 4. 2012

K dnešku se počet projektů a jejich variant pro jednotlivé tovární modely dostal k číslu 817. I po deseti letech je však třeba reagovat na vývoj a vše aktualizovat

 

Petr Smutek

Komentářů (3) na “Skripty ve zvukových projektech, pokračování”

  1. Ronoath:

    Perfektní práce! Na rozdíl od různých efektů zářivek v osvětlení vozů od různých výrobců toto má skutečně smysl a vypadá to přirozeně. Mimochodem, koukám, že MTB “zaplavilo” i tvé kolejiště:-)

  2. Jacek:

    Děkuji. Třeba se časem podaří přimět techniky Zimo, aby přidali do možností reálně vypadající efekt. Požadavky jsem jim posunul. Tento efekt je pro nějaké plápolání, ale i tak to zas trochu zvedlo úroveň a oživí se tím provoz.
    MTB nezaplavilo jen moje kolejiště:-) Je fakt, že nějaké stavění od nuly už ztratilo význam, stejně jako přestavby čehokoliv na továrních pojezdech.

  3. Erik Leipert:

    Pane Smutek, nestačím se divit co všechno se zvuky dokážete.Jste fakt frajer. Moc dobrá práce.

Napsat komentář