T 466.0008

skříň modelu je stavebnice z leptaného plechu od firmy DK-model. Pojezd byl sestaven z náhradních dílů lokomotivy V100 od firmy Tillig. Návod na jeho stavbu je v rubrice návody. Stavba trvala s různými přestávkami téměř rok, což bylo ale celkem ku prospěchu. Mezitím jsem se naučil kreslit si v programu CorelDraw podklady pro tisk přesných obtisků. Na modelu jsou prakticky všechny nápisy do poslední čárky podle skutečné lokomotivy.

Také jsem se pustil do digitálního řízení vozidel. Pielstick byl proto vybaven plošnými spoji po vzoru V 100 kvůli instalaci digitálního dekodéru a čelního osvětlení. Tenkrát jsem se rozhodl pro dekodér ESU-micro. Jak se ale později ukázalo, nebyl to moc šťastný výběr. U této konkrétní lokomotivy se dekodér občas „zbláznil“, při překročení určité rychlosti a doby jízdy se lokomotiva najednou rozjela naplno a vůbec nereagovala na ovladač. Pomohl jen nouzový stop. Po delší době jsem se na fóru dozvěděl o tomto chování více, ale do laborování s hodnotami CV jsem se nepouštěl. Pielstick dostal dekodér Kuehn a jezdí bez problémů. Dekodér ESU jsem dal do jiné lokomotivy a taky je to v pořádku.

Srovnání předlohy s modelem

Více kvalitních dobových fotografií nemám, proto mi pro kreslení nápisů posloužila současná muzejní lokomotiva T 466.0007. Ta se však v různých detailech od původního provedení liší. Největším rozdílem jsou nesprávné odstíny barev

© Petr Smutek

Napsat komentář