Kocour MTB ve velikosti TT

Uplynulo pár dní a mám tu zase na krátký čas poskytnutý model a můžu napsat další recenzi.

Jako blesk z čistého nebe přišla tato novinka od MTB. Nepochybně bylo všechno utajeno kvůli ohlášenému modelu firmy Tillig. A nejen to. Tentokrát se ani nevyrojila armáda diskutérů s šuplerami, ba co víc, první várka modelů byla během dopoledne vyprodána prakticky u všech prodejců.

 

V tomto článku nebudu oměřovat kdejaký detail, při srovnání s mým modelem z leptu vypadá MTB tvarově prakticky stejně. Jsou tu jen dva velké rozdíly. Prvním je rozdílná velikost nádrže. U MTB je větší s nesprávně umístěnými vymývacími otvory. U leptu ale zase ve srovnání s fotkami vypadá o dost nižší. Druhým rozdílem jsou pluhy. U MTB vypadají na fotkách v horní části jakoby bez zakřivení, ale to zakřivení tam je. Trochu je to optický klam, mezi pluhem a stupačkami je trojúhelníkový prostor, to by se ale z plastu vytvořit nedalo pokud to má mít nějakou pevnost. U leptu vypadá celý pluh užší, jak jsem zjistil při srovnání s fotkami níže. Buď jsem to při stavbě příliš naohýbal nebo je prostě malý.

Stejnou chybou jako v HO jsou dekly na střeše a zejména pod žaluziemi, které by měly být mírně vypouklé ve tvaru jehlanu.

V čistotě a jemnosti provedení pochopitelně rukodělný model na makrofotkách zaostává…

 

MTB T 466.2024. Model není můj, takže nejsou nalepené doplňky

 

Pro srovnání model T 466.2031 z leptu, který jsem před deseti lety stavěl kamarádovi. Lept DK-model, pojezd Vilinger, žádná elektronika

 

a srovnání se skutečností

Předlohou této verze modelu je stroj první série, foto ČKD. Kabina a střecha bez prolisů, kulatý kryt reflektoru, na rámu tři prolisy, viz níže.

 

a tady detaily 742 366-8

 

Osvětlení

Konečně jsme se v TT dočkali lepších možností, které známe z HO. V modelu je rozhraní next18, které v poslední době začínají výrobci modelů používat, zřejmě kvůli rozměrům. U tohoto modelu byl použit zvukový dekodér Zimo MX658N. Osvětlení jsem pro zvukový projekt nastavil takto:

F0 poziční světla dle směru

 

F1 koncová světla dle směru

 

F2 dálková světla dle směru

 

F3 poziční světla na obou čelech pro posun. Spolu s poloviční rychlostí. Na F5 je kabina. A tady je jedna nedokonalost. Dioda je v prostoru mezi dekodérem a stěnou balastu, světlo skoro není vidět. Vypadá to jakoby si fíra zapl lampičku nad sešiťákem. Chtělo by to nějaký světlovod nebo odraznou plochu.

 

Rozdíly v sériích

Na stránkách výrobce je v popisu modelu uvedeno, že předloha byla vyráběna v devíti částečně odlišných sériích. Těchto odlišností bylo poměrně hodně, uvidíme jestli budou v rámci možností zohledněny i u dalších verzí modelu. Z obrázků na stránkách je vidět, že jsou budky bez prolisů i s prolisy nebo rám pro řadu 740. Pochopitelně všechno realizovat nepůjde bez nutnosti mít celé jiné formy, tady jsem zvědavý jak se s tím popere Tillig, jestli vůbec…

 

Zábradlí

Zábradlí je vylisované z plastu a řešeno stejně jako v HO nebo pro srovnání jako u hektora Tillig. Je to pružné, do určité míry nezničitelné při manipulaci. Působí mohutněji. Ve stavu z výroby bylo myslím v odstínu pastelové šedi. Na předním čele by mělo být zjednodušené.

 

V otvorech není zalepené, to ovšem umožňuje „domácí tuning“. Kdysi jsem si nechal od p. Kubíčka vyleptat sady boků rámů a zábradlí z jednoho kusu pro velmi jednoduchou aplikaci na odlitky. Stačilo vybrousit prolisy na odlitku a tento lept se pak nalepil. Tímto by se dal vyřešit i rám s jiným počtem prolisů.

 

Co mě však dost překvapilo, bylo přeměření. Trubky u MTB mají průměr cca 0,5 mm, u hektora Tillig 0,6 mm. ALE u mého leptaného kocoura taky 0,5 mm i s několika silnějšími vrstvami barvy a laku a u leptíku KuBer 0,6 mm bez barvy. Zřejmě jsou trubky širší a nemají profil čtvercový, ale obdélníkový.

Vyměnit zábradlí za lept tak bude dost diskutabilní, jestli se to vyleptá ještě tenčí, bude model tak do vitríny, ale ne na kolejiště, kde je třeba to brát do ruky nebo lovit při vykolejení někde z tunelu.

 

Rychlost

Při kalibraci programem ModelJop jsem dosáhl maximální rychlosti 74 km/ při CV5=170. Při dalším zvyšování už se rychlost neměnila. V kolejích používám napětí 13V místo obvyklých 15V. Zvukový projekt jsem podle toho vyladil, poloviční rychlost (rychlost posunu F3) jsem nastavil na 40 km/h.

 

Z pohledu zvukaře

V zadním představku je obdélníkový reproduktor připevněný na plastové ozvučnici. Bohužel tato ozvučnice nemá žádnou výšku, což ovlivňuje kvalitu zvuku. To co totiž „dělá“ zvuk je dutý prostor pod reproduktorem. Čím větší dutina, tím basověji to hraje.

Zvuk je o něco lepší než u dřívějších modelů s repráčky bez ozvučnic, ale není to ono. Hraje to potichu a při nastavení vysoké hlasitosti se už zvuk zkresluje.

 

Jenže více možností při rozměrech modelu mít nebudeme, snad jen dát na druhé čelo kostku Zimo a oželet kus závaží. U chystaného modelu 714 nebo čehokoliv jiného s nízkými kapotami si nebudeme moct vůbec vymýšlet.

kostka Zimo je vysoká 9 mm

 

Mnozí kritikové budou určitě namítat, že si model radši postaví sami. Osobně zastávám názor, že pokud existuje tovární model, má smysl pouze úprava a vyšperkování takového modelu k obrazu svému, ale je ztráta času stavět totéž od nuly.

Tento kousek jsem stavěl několik let, s přestávkami jsem řešil pojezd, osvětlení, ozvučení, jak to tam všechno nacpat, atd. Po kliknutí na fotku se otevře článek o stavbě pojezdu.

 

Střípky z provozu řady 742 na trati 310

Odklonové Pn vlaky

 

náhrada za 810

 

náhrada za 843

 

náhrada za 851

 

náhrada náhrady, aneb když chcípne všechno, musí jet co má kola

 

prý že je nesmysl mít na kolejišti elektrické lokomotivy bez trolejí:-)

 

i úzká se občas objevila na normálních kolejích

 

 

Závěr

Z téčkových modelů MTB vypadá kocour zatím asi nejlépe. Velkým potěšením je, že se výrobce poučil z chyb u verze HO a aspoň ty největší nepřenesl do TT. Jako první model v TT má elektroniku s rozšířenými možnostmi jako v HO. Pouze světlo v kabině by bylo dobré nějak dořešit, není vidět. Mezi doplňky mi tentokrát chybí leptané tabulky. Ty jsou pouze tištěné na modelu a dokonce už i ve spráných proporcích. Jen je škoda, že čísla a rámeček jsou bílé a ne hliníkové.

Jízdní vlastnosti jsou výborné, jízda je plynulá. Odběr proudu je vynikající, tažná síla dostatečná.

Lokomotiva této řady je snad nejuniverzálnější, model se tak bude hodit snad na každém kolejišti

Zaznívají názory, že MTB kocourem vypálilo Tilligovi rybník. Je asi jasné, že že radost z toho Tillig mít nebude, na druhé straně při srovnání s modelem hektora T 435.0, kterých i bez konkurence bylo prozatím pouhých asi pět barevných mutací za dobu tuším sedmi let, to tak žhavé nebude. Lze pouze doufat, že nebudou oba výrobci dělat stejné barevné mutace se stejnými čísly. V každém případě si bude muset Tillig dát hodně záležet a předvést více než u hektora.

Video

 

 

Petr Smutek

17 komentářů na “Kocour MTB ve velikosti TT”

  1. radula63:

    Odpilovávat závaží na předním představku nedoporučuji kvůli konstrukci modelu. Zavaží ztratí oporu na přední nohu, zlomí se, rozpadne se tím upevnění motoru a držení DPS.

  2. Raďula63:

    Fajn recenze a suprové zvuky. 😉

  3. Rosťopiš:

    No, abych řekl pravdu, tak jsem z tohohle modelu fakt nešťastný. Nelíbí se mi cesta, jakou vzniknul, ani samotný výsledek. Model stejné lokomotivy, jakou chystá další výrobce, navíc absolutně neohlášeně, čistě parazitující na promu, které už víc jak rok dělá konkurenční výrobce. Sice to zatím vypadá na nejpovedenější model v TT od MTB, ale opět hromada chyb, které jsou (jak jinak) zbytečné. Chybu udělá každý, dokonalý model v téhle cenové hladině neexistuje, ale v takovéhle míře (a v případě MTB u druhé realizace toho samého modelu) to je výsledek ignorantství, nebo šití horkou jehlou. Co všechno je na modelu špatně vypisovat nebudu, je to dlouhý seznam a abych byl pak zcestně označen za kuehnofila a počítače nýtů (přičemž na modelech MTB nikdo nýty nepočítá, lidem prostě vadí odchylky rozměrů dosahující desítek procent), jehož kolejiště není hodno modelů schopných jízdy alespoň modelovou rychlostí, za to mi to fakt nestojí. Proč se první série tak rychle vyprodala a přesto nikde nezní žádná kritika? Ono MTB vyrábí modely v trochu jiných počtech než ostatní výrobci a modeláři už nejspíš pochopili, kterého výrobce stojí za to podporovat. Takže čekají v poklidu na Tilliga a pak se uvidí.

    Ještě jedna poznámka: zatímco MTB, kterému české lokomotivy jezdí pod nosem, pokaždé vyrobí nějakou hrubku a přesto je u něj zpětná vazba nulová a modely se dál vyvíjí v utajení podle aktuální nálady, Tillig (a není sám) zveřejňuje dlooouho dopředu 3D náhledy, tisky a prostřednictvím zástupce dokonce k připomínkování zákazníky vyzývá. Proč to někde (všude) jde a u MTB ne? Po těch letech, kdy jsem se těšil, že i u MTB vznikne pořádný model, jsem došel k závěru, že stačí jenom chtít, jenomže MTB prostě nechce… A velkými písmeny bych zdůraznil BOHUŽEL.

  4. Jacek:

    Tvůj názor Ti neberu, ale ani mě nepřekvapuje po elaborátech, které si mi napsal pod tímto článkem:
    http://www.jacek-modely.cz/berta-751-052-2-od-firmy-mtb/#comments

    V mnohých věcech máš sice pravdu, např. s těmi 3D náhledy, ale také si poněkud protiřečíš. To že se okamžitě a bez žádných „předobjednávek“ vyprodala první várka svědčí právě o tom, že těch co si radši rok počkají na jiný model, který bude zcela určitě lepší podle jediného rozlišení „bo to není MTB“ moc není. Možná tak tak 1% ? Sám mezi ně nepatřím, chci např. verzi ČD a AWT a stavět z leptu se mi to opravdu nechce. V jakém časovém horizontu bude od Tilliga? Za rok, dva, tři? Můžu ji mít teď hned… A co vnitřek, jsem zvědavý jestli Tillig vymyslí něco víc než rozhraní plux12 z hektora a (ne)přípravu na zvuk. Zvukové dekodéry jsou nejmenší plux16. Tyto dvě věci jsou pro mě mnohem důležitější než tvar madel nebo rozdíly desetin milimetru, byť uznávám, že chyby jsou u MTB zcela zbytečné.
    Berta od Kuehna je zářný příklad, za jak dlouho bude jestli vůbec někdy bude? Tady jsou i ty 3D náhledy jaksi k ničemu. Bude pak berta mít konečně lepší elektroniku a přípravu na zvuk nebo pouze prastarý 6-pin jak je uváděno v katalogu od samého začátku? S čekáním na brejlovce Kuehn nelze nevzpomenout na řeči o tom jak poznáme kdo hraje první ligu, které rychle vzaly za své s nepovedeným tvarem žaluzií a problémy s podvozky a takřka nemožným ozvučením. Dokonalý model nevyrobí nikdy nikdo…

    Zpětná vazba? No konkrétně, snažil jsem se připomínkovat právě elektroniku a místo pro reproduktor, ale zpětná vazba se jaksi nekonala, nezájem. Jak u Tilliga, tak u Kuehna. Takže až tak růžové to se vstřícností jiných výrobců nebo zástupců není… A u firem jako Roco je to zcela nemožné.

    Pravověrný modelář zas nebude čekat až mu nějaký výrobce přinese něco na zlatém podnosu a vyrobí si to sám

    Argumenty o tom, kterého výrobce stojí za to podporovat jsou směšné, kolik kocourů od Tilliga sis objednal, jeden kus? A nebo koupíš jedině až po přeměření šuplerou? To je jako když mi jeden modelář řekl, že podpoří můj tisk a vzal si jeden obtisk loga za deset korun a vzal by možná ještě jedno až si ho přeměří…

    A způsob vzniku modelu, bohužel to tak dělají všichni a zrovna Tillig snad nejčastěji. Ovšem v tomto případě bych řekl, že na tom můžeme jako modeláři jen vydělat, kocour od Tilliga snad nebude odfláknutý jako hektor…

  5. Rosťopiš:

    Nerad bych se dostal někam, kam nechci, ale nedá mi to nezareagovat…

    Na mém předchozích elaborátu je špatného co? Ukázalo se snad, že v něčem, co píšu, nemám pravdu?

    Dál ve zmíněných bodech:
    Rozhodně to není tak, že bych tenhle model nechtěl, protože má na krabičce napsáno MTB. To je skutečně dětinský argument, který jsem nikdy nepoužil. Model od MTB jsem si nakonec nikdy nekoupil proto, že mi přišla kvalita zpracování nepřiměřená ceně, byl tam přílišný rozpor s realitou… Že vím, že bude T466 od Tilliga vzhledově lepší jsem nevyvěštil z kávový sedliny, jenom jsem viděl pár obrázků 3D konstrukce, tištěný vzorek z veletrhu… Spousta věcí, které má MTB prostě blbě je na něm zachycena správně a těch pár drobností co neodpovídá ještě podléhá úpravám. Takže se nerozhoduju podle štítku, ale podle toho, kdo svojí práci zvládá líp. U tohohle modelu to pro mě zatím vyhrává Tillig. Pokud si myslíš, že všichni teď koupí MTB, protože je prostě první a na Tilliga bude čekat jenom jedno procento ubožáčků, tak MTB fandíš víc než MTB samo… Narozdíl od mých připomínek je tohle hausnumero střelené od boku bez jakékoliv úvahy… Je všeobecně známo, že MTB nechrlí do prodejen nějaké mocné série, tudíž to, že je první várka již vyprodaná nemusí znamenat zahlcení trhu.

    Ano, v elektronice MTB vede, to je fakt. Je taky pochopitelné, že ty jako mistr zvukař jí budeš preferovat. Ale každá mince má dvě strany. Ozvučení a plné využití funkcí osvětlení, dokonce i dogitalizaci ocení jen zlomek zákazníků. Naproti tomu to, že mašinka jede správnou rychlostí a vypadá jak má je k dobru všech. Tudíž by měly být priority výrobce trochu jinak nastavené. Radši se na modely dívám a jezdím s nimi než abych je poslouchal. Tím ale nechci shazovat ozvučování!

    A je to tu zas, Kuehn 😀 No dobrá, ale já si s tím nezačal. Zamračená má zpoždění, to je stálice všech hitparád. Ale světe div se, znám docela dost lidí, co ani za ty roky nevyměkli a nekoupili si jí od MTB. Ve zpracování tvarů a proporcí Kuehn skutečně hraje jinou ligu než MTB. A v čem třeba ještě? V sebereflexi a komunikací se zákazníky. Brejlovci měli nepovedené žaluzie a problém s pojezdem, za který výrobce do jisté míry nemohl (ale co, pustil to do prodeje, tak to jde na jeho hlavu). Co se stalo? Omluva a oficiální prohlášení výrobce, prošná váměna dílů za správné zdarma. Došlo i k přepracování formy karoserie kritizovaných žaluzií. Naproti tomu MTB ještě nidky žádnou chybu takto oficiální cestou neuznalo, namísto toho vymýšlí argumenty „proč to nešlo udělat správně“, nedokázalo ani opravit malá loga na modelech ČD.

    Zpětná vazba? Viz výše. K překopání elektroniky modelů se asi výrobci staví podobně jako já, nejspíš jí nepřikládají takovou důležitost jako solidně zvládnutému „exteriéru“… Taky je otázka, jestli tomu tak bylo u již vyrobených modelů (kdy je každá změna už prakticky nemožná z důvodu rentabilnosti), nebo ve fázi přípravy. Sám jsem pár věcí u připravovaných modelů u Kuehna i Tilliga diskutoval (v porovnání s chybami na modelech MTB to ale byly mušky) a pokaždé mi bylo odpovězeno solidní formou, byl na ně brán ohled. Z tohohle pohledu mám tedy s ostatními výrobci dobré zkušenosti.

    Řekl bych, že jsem pravověrný modelář, nedělá mi problém postavit model z plastovývh destiček. Spíš ale zastávám to, že se vyhýbám stavbě modelu, který už továrně existuje. Je to trochu ztráta času, kterého není nikdy dost. Netrvám na tom, abych měl všechno na zlatém podnose, tovární výrobci holt musí zjednodušovat a nevyrobí třeba přesně číslo mašiny, které bych chtěl. To mě ale nežere. Žere mě to, když má některý tovární model větší chyby než zatracovaný odlitek z burzy za dvě stovky…

    Nárok na upozornění na chyby na výrobku je závislý od toho, kolik modelů mám objednaných? Cha chá! No že jsi to ty, tak ani jeden. Zásadně nedělám předobjednávky. Nepředobjednával jsem si žádného z deseti brejlovců, ani čtyř hektorů… Rozhoduju se podle toho, co výrobce reálně nabídne když už je to hotové. Tohle nejsou rohlíky, model lokomotivy dneska stojí 4000 a tak se logicky rozhoduju, kdo mi za takové peníze nabídne víc muziky. Nepotřebuju si nutně kupovat mašinku každý čtvrtrok, ani se nevztekám, když čekám na „tu svojí“ barevnou mutaci nějaký ten pátek. Ale když už mi zbydou peníze a budu cítit potřebu si nutně něco koupit, radši to bude jedenáctý brejlovec než odlišný, leč nepodařený model. Nicméně s absurditou některých pochodů zákazníků zejména u malosériových výrobků máš naprostou pravdu.

    No, s posledním odstavcem bych brzdil. MTB je jediný výrobce, který nemá katalog, nemá termíny, některé modely ohlašuje a jiné vyrábí. To je dost chaotické a i ostatní výrobci, kteří vyrábějí stejné modely nemají problém ohlásit je delší dobu dopředu a zveřejnit alespoň náhled do katalogu… Ano, bude fajn si vybrat, ale rozhodně to nebude tak fajn, jako kdybychom měli dvě různé lojkomotivy od dvou výrobců a ani jeden výobce toho neprodá tolik, jako kdyby danou lokomotivu vyráběl sám.

    Achjo, to jsem se zase rozepsal, málem jsem sešoupal písmenka z klávesnice… Ale prostě nemám rád, když se předstírá, že někde chyby nejsou i když tam jsou, případně se to obhajuje tím, že ty chyby nejsou pro někoho důležité. Chyby tam zkrátka jsou a to, že na o nich napíšu, nebo mi není jedno, za co utratím nemalé peníze neznamená, že jsem hnidopich nebo naivní blbec, co bude do smrti čekat na Kuehna…

  6. Jacek:

    Nebudu se s Tebou hádat. Účelem těchto článků je přinést v rámci možností nezávislý pohled na věc, což splňuji tím, že model nevlastním. Pokud bych si ho koupil, určitě nebudu až potom hledat nějaké chyby a ještě o nich psát a čekat kdo mi to víc znechutí. Jde zejména o podrobnou fotodokumentaci, názor si musí každý udělat sám. Nejsem ani příznivce ani odpůrce MTB nebo jakékoliv jiné firmy, je tu skoro dvacítka recenzí. Ani v jedné se nepíše „to se mi líbí – kupujte, to je paskvil – nekupujte. K tomu recenze neslouží.
    Ovšem jsou to moje stránky a píšu pod svým jménem, takže budu zachovávat určitou úroveň obsahu.
    Není účelem sepisovat elaboráty pouze a jen o negativech.

    Krom toho, nikdo Ti nebrání napsat svoji recenzi ze svého pohledu, nemám na to patent. Rád si ji pak na mojett přečtu.

  7. Tomislav:

    Pánové, určitě model mohl být bez těch chyb, na které poukazujete, ale také mohl být o mnoho horší než je. Mně jako strojvedoucímu, který na tomto stroji jezdil, to vadí dvojnásob. Nicméně oproti minulým modelům je tady vidět posun vpřed a i tak si tento model koupím. Čekám jen na model ČSD s prolisy na kabině a střeše.

  8. trenér:

    Když jsem kdysi dávno ve svazarmovském modeláři prvně viděl jezdit Sergeje v H0, byl to zážitek. Jak byl krásný a obrovský! A když nás, mladé modeláře, pak vedoucí vzali večer na nádraží a já jsem mohl docela sám natočit lokomotivu, no to bylo něco. Připadal jsem si jako král. V krámech bylo leda hovno a já měl radost z čehokoliv, co jsem v TT schrastil. Kdyby nám někdo tvrdil, že za nějakou dobu budou modeláři řešit, jestli tvar ventilátorů na modelu odpovídá skutečnosti, nevěřili bychom. Ty dnešní možnosti (nejen modelářů) jsou neuvěřitelné a žijeme v pozoruhodné době.

  9. milostt:

    Nerad vstupuji do takovýchto diskuzí , ale dnes mi to nedá abych nezareagoval na Rostopiše : správně poznamenáváš že modeláři jde o provoz v modelové rychlosti a věrnosti. Nevím jak moc máš vytížené modely na svém domácím kolejiště pokud nějaké provozuješ. Ale za mě kupuji modely v provedení ČSD a nestraním žádnému výrobci ve své sbírce mám od každého něco a jen takový poznatek o provozu a údržbě lokomotiv ,které musí zvládnou na výstavách v Pečkách a nebo na ježdění v Zababově několikadenní provoz.Nejlépe mi na ježdění a údržbu vychází právě lokomotivy od MTB a Roca, v závěsu je Kuehn a Tillig potřebuje přečistit už po prvním dni provozu.
    Tolik jen poznatek z provozu lokomotiv , takže za mě určitě budu mít kocoura jak MTB tak Tilliga a pak se v provozu ukáže .p.s. žaluzie řešit nebudu

  10. Jarda:

    Ahoj všichni,
    já si myslim, že ani já a spousty dalších nebude řešit žaluzie a další drobnosti…
    Jak tak pročítám diskuze, tak se našlo hodně „odborníků“ na tu, či jinou lokomotivu ale aby někdo nabídl opravdu pořádný konkurenceschopny pojezd pro Kocoura, tak to jsem si nevšiml a to je škoda, protože lept od DK nemá chybu.
    Teď tady máme přímou konkurenci MTB / Tillig (a to je dobře) a jsem zvědav, kdo si povede lépe a těším se na další modely od obou výrobců.
    Opravdu jsem překvapen jak se může někdo rozčilovat nad výrobky jiné firmy a zbytečně si kazit tak hezkého koníčky jako je modelařina.

  11. David:

    Zdravím,
    po pročtení recenze vezdejší jsem se rozhodl pořídit si stroj AWT 740 736-4 coby můj první model od MTB vůbec. Mezi počítače nýtů se nepočítám a žaluzie také řešit nebudu. Pravda, mašina byla přemazaná a po shvíli přestala kvůli mazivu na sběračích jezdit či bylo třeba „řešit“ oranžové plochy na stanovišti strojvedoucího ať to nebije při pohledu do budky do očí, ale po odmaštění sběračů a provedení šedého nátěru interieru budky je vše v pohodě. Asi jsem měl holt štěstí na motor a pojezd.
    Řadové tabulky jsem připevnil pomocí velmi tenké oboustranné lepící pásky dodávané ke kinematikám PEHO. Na použití lepidla jsem nenašel odvahu. 🙂 Nyní už tedy zbývá sestavit osm stavebnic vozů Eas AWT od firmy SDV model a stroj sa pak může prubovat v ostrém provozu.

    David

  12. zdenál:

    Ahoj všici.
    Recenze by hlavně měla být nezávislá a tedy nezaujatá.Trochu tolerance by taky neuškodilo.Tvrdíte,že nepočítáte nýty,ale vášeň,se kterou sem píšete vyznívá opačně.Pravdou však zůstává,že MTB nedělá špatné modely,alespoň na výstavách jich jezdí nemálo a provoz několikadenních výstav zvládají dobře.Možnost kvalitního ozvučení je taky plus.Že zpětná vazba od výrobce není kdo ví jaká,celkem chápu,ona produkce hotového modelu se asi nemění lehce a diskusí změníte kulový.Kór pokud produkce pochází třeba z Jičíny 😉 .Zatím se bavíme o jediném kocouru na trhu,i když přistál bez ohlášení.Uvidíme,s jakým kocourem vyrukuje Tillig,zatím bych ho nechal tvořit,třeba opravdu vypodukuje mašinu ze které padnem všici na řiť.Kdo ví.Já se jen snažím vycházet z faktů.Proto srovnávám jen to co jsem měl v rukách,nebo viděl jezdit,zkrátka do čeho jsem vrazil prachy.Takže brejle:Každý výrobce má něco,co se dá vytknout.Jeden nená madla u dveří,jinýmu to skáče jak postřelená sviňa,další tam dá nevhodnej reprák atd.Ano je to tak,že pokud by někdo produkoval naprosto dokonalý model,pravděpodobně by si ho nechal i zaplatit.Potom chtít srovnávat Mercédesku s Dachnou-nelze.Taky možnost výběru docela rozhoduje,co koupím.Berta Kuehn je na cestě 3 roky,tak jsem vzal i jednu MTB.Zatím nemám problém.Jo a modelová rychlost lze celkem jednoduše redukovat takovým kolečkem,má ho jak FZ1,tak třeba multimaus. 😉
    Zdarec Zdenál

  13. Stanislav:

    Pane Rosťopiš, když čtu, jak haníte MTB, co všechno dělají špatně. Vychvalujete Tilliga, jak dělá vše přesně, pak prosím o vysvětlení: Jak mohli u Sergeje udělat taková čelní okna? A proč u pater Bp911 jsou na čelech opět špatně okna?
    Předem děkuji za vysvětlení.
    Stanislav

  14. Luboš:

    Zdravím všechny kolegy modeláře.
    Je to asi tak. V mém okolí je několik kamarádů modelářů, kteří si bez jakéhokoliv rozmyslu koupí vše co vidí. Neřeší detaily a vzhled. I když je fakt nedokonalý. Mezi ně se neřadím a rozmýšlím, protože v oku mém je lokomotiva taková a když to jde upravit, upravme to. Komentoval jsem Tilligovu 742 a ejhle! Ono se povedlo a změny se provedly. Zasvěcení ví oč jde. Také jsem na strojích z ČKD něco odjezdil a v oku to člověk prostě má a některé ty detaily mu prostě vadí. Je to o každém z nás. Přiznám se, čekám na Tilligovu. A věřte, že opravdu nejsem sám. Otázka finanční je také na místě. Investuji do modelu, tak si pořídím to co se mi líbí více. Neberu hned vše co vidím a přemýšlím. Pokud mám možnost výběru, jasně. Nýty nepočítám, neměřím milimetry atp. Koukám odborným okem a skutečnější a elegantnější vyhrává. Za lepší samozřejmě připlatím. Prostě někteří z nás ten odborný výběr nemají a tak se zde střetávají a dohadují. Nedělejte to. Nechť si každý vybere po svém. Přeji všem hodně radosti z každého nového modelu stroje z ČKD. Jsou to ty nejlepší stroje. Luboš

  15. Michal:

    Ahoj
    Už jsem to nevydržel a musím napsat svou zkušenost i já. Nemohl jsem se dočkat zamračené od Kuehna a v červenci roku 2015 v Pečkách jsem si koupil od MTB 1148 ve velikosti TT. Radoval jsem se dva dny a poslal ji zpět na reklamaci-uložení šneku. Za 22 dnů jsem ji měl doma opravenou a jezdí. Zalíbila se mi ještě 1120 -zakoupena v říjnu 2015 a v reklamaci je od 17.března 2016-doposud neopravena-asi motorek.Kamarád má taky bardotku v reklamaci. Neřeším – velikosti cedulek,rozmázlé (podstříknuté)skříně mašin, menší hloubka prolisů modelu atd.Já jen chci,aby model za nemalou cenu jezdil jako ostatní mašiny od Roco,Kuehn,Piko,Tillig-roky jako tyto již jmenované.
    To jsou mé zkušenosti s MTB a jiný model si již nekoupím .

  16. Luboš:

    Zdravím přátelé.
    Před týdnem mi dojezdila T478.1015 od MTB. Jezdila velmi málo a skončila. Kontakt na stránkách MTB je asi nefunkční, nikdo neodpovídá. Stroj jsem otevřel a když jsem spatřil místo motorku černou kouli, bylo jasno. Záruka fuč a stroj neschopný. Na stránkách pojezdy.eu jsem si vybral motorek Mashima, stroj remotorizoval a upravil. Jezdí jako ďas. Jasno je v tom, že do nových modelů MTB již investovat nebudu. Očekávám ještě co přijde s druhou T478.1120, která zatím jezdí.

  17. Jaroslav P.:

    Zdravím Peter,
    ako alternatívu k reprákom Zimo doporučujem produkt ESU, tehlička s ozvučnicou. 14x12x5 mm,Stíha zvuky a neskresľuje.

    Jk

Napsat komentář