Zvukový projekt M61 Nohab

Protože je okurková sezóna, představím zase jeden z projektů, které vznikly už před delším časem. Zvuky zahraničních vozidel nemám až tak v plánu, sem tam udělám výjimku. V případě Nohabky šlo o tvorbu na přání. Mělo jít původně jen o nějaké jednoduché zvuky, ale podařilo se mi shromáždit dostatek záznamů pro vytvoření zvukového projektu v obvyklé kvalitě.

 

Různých videí je na internetu překvapivě dost, použitelné záběry jsou však z různých strojů při zátěži i bez, takže bylo sice z čeho stříhat, ale práce byla mnohem složitější.

Zvukový projekt obsahuje dvě sady zvuků, se všemi funkcemi a vylepšeními jako u ostatních projektů. Zvuky motoru byly natočeny v 6 úrovních otáček, což docela kontrastuje s různými komerčními zvuky.

Zvuky jsou vyladěné pro model Roco HO, v budoucnu je upravím i pro TT Tillig.

Mapování funkcí:

náhodné zvuky

M 61

Funkce

Zvuk

čas sepnutí náhodných zvuků

F0 světla
F1 rezerva
F2 rezerva
F3 poloviční rychlost
F4 vypnutí křivek rozjezd/brždění
F5 rezerva
F6 plný výkon
F7 houkačka 1
F8 ZAP/VYP zvuk
F9 houkačka 1 krátká
F10 houkačka 2
F11 houkačka 2 krátká
F12 staniční hlášení MÁV
F13
F14
F15 kompresor po 70 -200s, pouze při stání
F16 píšťalka výpravčího
F17 šroubovka – svěšení
F18 šroubovka – rozvěšení
F19 přepínání sad ZÁTĚŽ/BEZ ZÁTĚŽE
F20 skřípání okolků v oblouku
F24 pískování
F26 zeslabení zvuků
F27 zesílení zvuků
F28 ztlumení zvuků

 

Uživatelská nastavení CV

CV 3 – 6 lze libovolně měnit, CV5 (max. rychlost) ale nesmí být menší než určitá hodnota.

Při nastavování rozjezdové a brzdící křivky je třeba myslet na to, že přehrávání zvuků a zejména přechody mezi výkonovými stupni trvají nějaký čas, tzn. při raketových rozjezdech a zastavení o zeď budou zvuky reagovat se zpožděním.

 

zvuková ukázka

první rozjezd – zátěž, druhý – bez zátěže, třetí – přepínání sad za jízdy

 

Video v nízké kvalitě:

Petr Smutek

Napsat komentář