Zvukový projekt 714, 714.2

Zvuky pro lokomotivu řady 714 mám už několik let, teprve teď jsem zvukové projekty mohl vyladit pro nějaký model s příchodem “lachtanů” MTB.

 

 

 

Lokomotivy jsou dvoumotorové, zvukové dekodéry něco takového neumožňují. Ale podařilo se mi přijít na to jak to obejít.

Zvukové projekty jsem si vytvořil ve dvou variantách.

Verze A

Tato varianta obsahuje dvě sady zvuků, stejné jako jiné zvukové projekty. První pro jízdu se dvěma motory, druhou jen na jeden motor. U dvoumotorové sady se pouze pře zapnutí přehrají dva starty, při vypnutí dva stopy.

Verze B

Tento zvukový projekt je mnohem propracovanější. Funkcí F8 se nastartuje jeden motor a aktivní je první sada zvuků motoru ve vysokých otáčkách v sedmi úrovních. Model má pomalé rozjezdy. Zapnutím funkce F19 se nastartuje druhý motor. Současně s tím s přepnou sady zvuků, motory  tolik neřvou, jsou v pěti úrovních, zvuk je výraznější, model má rychlejší rozjezdy.

Funkce F6 je u obou verzí nastavená na zvuk volnoběhu.

Součástí projektů je nastavení světel pro model MTB.

Přezdívka “veselá kráva” možná souvisí i se zvukem, motory jsou pro malý výkon při rozjezdu v plných otáčkách, řve to jako kráva:-)

Mapování funkcí je pak stejné jako u jiných projektů.

  náhodné zvuky  
  F19 – přepínání mezi 2 sadami zvuků  
  F28 – ztlumení zvuků  
 

714, 714.2

Funkce

Zvuk

čas sepnutí náhodných zvuků

F0 světla poziční
 
F1 světla koncová (MTB)
 
F2 světla dálková (MTB)
 
F3 posun (poziční světla na obou čelech u MTB
 
F4 vypnutí křivek rozjezd/brždění  
F5 rezerva pro světla  
F6 volnoběh  
F7 houkačka  
F8 ZAP/VYP zvuk  
F9 houkačka krátká  
F10 píšťala  
F11 píšťala krátká  
F12 houkačka “povolte brzdy úplně”  
F13 otevření dveří vozů Btax  
F14 zavření dveří vozů Btax  
F15 kompresor po 70 -200s, pouze při stání
F16 píšťalka výpravčího
 
F17 svěšení automatického spřáhla  
F18 rozvěšení automatického spřáhla  
F19 přepínání sad
 
F20 broušení okolků v oblouku  
F21 chlazení po 80 – 180, pouze při stání
F24 pískování  
F26 snižování hlasitosti  
F27 zvyšování hlasitosti  
F28 ztlumení zvuků  

 

Zvukový projekt mám vyladěný pro modely MTB TT i H0.

Uživatelská nastavení CV

Při nastavování rozjezdové a brzdící křivky je třeba myslet na to, že přehrávání zvuků a zejména přechody mezi výkonovými stupni trvají nějaký čas, tzn. při raketových rozjezdech a zastavení o zeď budou zvuky reagovat se zpožděním.

Zvukové ukázky

první rozjezd – jeden motor bez zátěže, poté start druhého motoru (verze B) a druhý rozjezd při zátěži.

714.008

 


video

Petr Smutek

Napsat komentář