Brejlovec 754 067-7 od firmy Roco

Dalším brejlovcem od firmy Roco je stroj 754 067-7. Recenzi už skoro můžu psát stylem „kopírovat – vložit“, omezím se tedy spíš na fotografie.  Tato verze s v detailech liší od ostatních, některé nedostatky ale přetrvávají, což už jiné nebude, ale dá se to vylepšit.

Tentokrát model spadá do epochy VI, je v korporátním nátěru Najbrt. Ač se mi tento nátěr na skutečných lokomotivách nelíbí, musím napsat, že model vypadá hezky.

 

Příliš vystouplá madla jsem si opět upravil. Vyrobená jsou z drátku a dají se vytáhnout bez větší námahy pinzetou. U mého modelu některá skoro nedržela, jedno střešní madlo chybělo úplně, našel jsem ho v jednom otvoru žaluzií, kde drželo díky magnetu reproduktoru:-) Po ucvaknutí jsem madla nasadil zpátky a v otvorech zajistil kapkou sekundového lepidla.

Naznačená madla u dveří mají potisk v barvě čela, vnitřní madla na tmavě modrém podkladu tak vypadají lépe, bohužel zrovna u stroje č. 067 by měla být v barvě skříně. To jsem ale nechal.

I u této verze jsou nesprávně masky podvozků, náhon rychloměru má být na druhém podvozku. Prohodit se to dá, ale nezkoušel jsem to. Masky podvozků tentokrát mají potisk rámů podvozků. Potisk modelu je proveden jemně a čistě, odpovídá předloze, viz fotky níže. A potisknuté jsou nejen boky, ale i podvozky, nádrž, vzduchojem a čelníky.

Natisknuté jsou i zásuvky pod čelními okny, což může působit poněkud zjednodušeně, ale je to kompromis. Je jasné, že kvůli takovému detailu nebude Roco vyrábět novou formu a případné dolepovací doplňky by asi vypadaly dost „humpolácky“. V úvahu by možná připadalo přelepení natisknuté mřížky mřížkou z leptu.

 

Pro srovnání fotografie skutečné lokomotivy, i když stroj 068 se v detailech mírně liší od 067

Zkusil natřít mezichladič černou barvou. Je tvořen třemi díly, které jsou do sebe a do střechy zasunuté, takže se to dá lehce rozebrat. Také výfuky jsem natřel černou barvou.

Z dolepovacích doplňků jsem zatím nedával brzdové hadice. Nepodařilo se mi však připevnit elektrickou spojku, na čelech pro ni chybí otvor, u 754 028 je.

Problémy s kolísáním rychlosti jsem zatím nezaznamenal, ale také jsem ani jeden model podle návodu výrobce nezajížděl. Jednak nemám na čem, jednak se mi zrovna nezdá půlhodinová jízda v kuse. Jízdní vlastnosti jsou skvělé.

 

Závěr

Chyby brejlovce jsou dostatečně známé, některé se dají odstranit, jiné nikoliv. Většina chyb však není patrná z běžné pozorovací vzdálenosti při provozu na kolejišti. Naopak vynikají jízdní vlastnosti, tažná síla a výborný odběr proudu. A právě při provozu na kolejišti zapomínám na kritiku. Svému brejlovci jsem např. přidělil vozbu Os vlaku se čtyřmi vozy Bdmtee, byť zatím pseudomodely z „Halberstadtů“, moje rukodělné modely už s těmito vozy mají ve stoupání problémy. Tento brejlovec si však s nimi hravě poradí.

Barevné schéma Najbrt zatím zrovna atraktivní není, za pár let nepochybně někdo vymyslí zase nějaký nový jednotný nátěr a pak budeme možná vzpomínat na toto stejně nostalgicky jako dnes na krásný unifikovaný nátěr zaváděný po roce 1988, tehdy proklínaný.

Petr Smutek

Komentářů (9) na “Brejlovec 754 067-7 od firmy Roco”

  1. Wojta:

    Dobrý den pane Smutek.Článek se Vám moc povedl a s jeho formulací Vás může kdokoliv obdivovat.Ale k věci je to jenom takoví detail vy zde máte fotky 754.068 ale píšete 0 67 pokud chcete mohu Vám fotografie originální 067 poskytnout… nějak se můžeme domluvit a vůbec nic za to nechci.Její depo mám za rohem a den co den společně s 037 jezdí na rychlících.Pokud tedy budete mít zájem určitě se ozvěte.
    S pozdravem Vojtěch Studený

  2. Petr Smutek:

    Dobrý den pane Studený. No pokud mi můžete fotografie stroje 067 poskytnout, rád je do článku přidám. Předem děkuji.
    S pozdravem Petr Smutek

  3. Roman:

    Dobrý,
    koupil jsem si tento model, ale neustále mi vrtá hlavou jedna věc:
    Roco má na modelu kabinu strojvedoucích v hráškové zeleni tak jak to bylo obvyklé v minulosti, ale vím že rekonstruované „brejle“ mají interiér kabiny většinou bílý, a na jednom snímku údajně 754 067-7 (už v Najbrtu) jsem dokonce narazil na kabinu v bleděmodré.Bohužel tím snímkem si nejsem příliš jistý jestli se skutečně jedná o 754 067 – byla to jen fotka k novinovému článku o nějakém strojvůdci a kdoví co tam pan redaktor ve skutečnosti dal.Nevíte jak je to ve skutečnosti?

    S pozdravem Roman Řepka

  4. David Pirchan:

    Dobrý den mohl bych se zeptat kolik by stál ten model 754 067-7? S pozdravem David Pirchan.

  5. Petr Smutek:

    Dobrý den, to je tovární výrobek firmy Roco, nikoliv moje práce. Stačí se tak zeptat nějakého prodejce a u něj objednat.

  6. Tomáš:

    koupil jsem tuto masinu, ozvučenou. Šlo by bo ní dohrát Vaše zvuky?

  7. Jacek:

    Ano, zvuky přehrát jdou.

  8. Tomáš:

    na kolik by mě to vyšlo?

  9. Poldi:

    Už dlhšie zháňam čísla farieb tohoto náteru. Neviete náhodou aké boli použité ? Mám dojem , že sa prerábkami zaoberáte, tak by som Vás chcel požiadať o zaslanie nejakej tabulky používaných farieb, či už uvedeného náteru NAJBRT, či prípadne farieb používaných u ČSD, ČD a ŽSSK.

    Ďakujem

Napsat komentář