Brejlovci 753 193-2 a 750 236-2 od firmy Roco

Koncem léta přišly na trh poslední verze brejlovců od firmy Roco, tentokrát byl jejich příchod zastíněn prvními brejlovci od firmy MTB, takže jediné fotky na internetu jsou asi až v této recenzi.

Obě varianty byly dostupné v jeden měsíc, jsou to 753 193-2 v unifikovaném nátěru z roku 1988 a 750 236-2.

Nebudu už zmiňovat úpravu madel a jiné věci popsané v předchozích recenzích. Z nedostatků Roco překvapivě odranilo aspoň jeden, náhon rychloměru už je na správném podvozku.

Protože fotografií lokomotiv 753 a 750 je více než dost, napadlo mě hned podle nich oba modely přeznačit na některé místní, které mi jezdily pod okny.

Model 753 193-2 má odstíny barev dle norem, oproti své předloze je však tmavší a neskutečně čistý. Ze všech možných fotografií jsem našel jen asi dva stroje, které čistotou a odstíny odpovídaly, ale byly to bezzávěskové 750, tak jsem nakonec číslo ponechal a sáhl k patině.

 

Fotografie skutečné lokomotivy: Ladislav Kroul, http://www.cztrain.com

 

 

Druhou lokomotivou je 750 236-6

Tady je však evidentní, že model vychází z T 478.3082 jen s minimálními rozdíly. Nápisy a potisk sice odpovídají předloze, ale model má závěsky, nárazníky s malými talíři a další nesrovnalosti. Rozhodl jsem se tedy pro úpravu na jednu ze dvou bývalých místních krásek, 750 257-8.

Nejprve jsem model rozebral a odřízl závěsky. Přebytečné gumokovové sloupky na maskách podvozků mi u této verze přišly vhod. Původní nárazníky jsem vyjmul a přilepil nové z polyuretanových odlitků. Před tím jsem ještě do otvorů zasunul imitace brzdových hadic. Dalším detailem je žebřík na střechu. Jeho celé vybrání bylo u 750 257, resp. asi u všech 750 s tímto nátěrem, zelené i pod okny. Kryt nebyl nahoře, ale uprostřed, to se dá napravit snadno, je zasunutý do otvorů pro madlo, takže se dá se spodním madlem prohodit. Tabulky, označení depa a zelené kříže lékárničky jsem si nakreslil a nechal vytisknout jako vodový obtisk. Madla u dveří, stupačky a spodní hranu pluhu jsem natřel barvou. Loga ČD na bocích byla natisknutá s bílým podkladem, nevím proč, 236 na žádné z desítek dostupných fotek nic takového neměla. Nalepil jsem na to tabulku s logem. Na závěr přišla jemná patina pigmenty od Agamy, zafixoval jsem to bezbarvým lakem. Pak jsem ještě nalepil imitaci topné spojky, v rámu pro ni chybí otvor.

 

Závěr

Tyto dvě verze budou zřejmě na dlouho posledními brejlovci od firmy Roco. Teď je na tahu Kuehn a MTB. Na nějakou srovnávací recenzi je ještě brzo, nicméně v nějakém pomyslném žebříčku u mě brejlovci Roco skončili na druhém místě.

Petr Smutek

Komentářů (6) na “Brejlovci 753 193-2 a 750 236-2 od firmy Roco”

  1. Luboš:

    Dobrý den.
    Vaše úpravy na modelech se mi moc líbí a chtěl bych se vás zeptat na to,jak bych co nejšetrněji odstranil logo ČD z čela lokomotivy 753 193 od Roca.Bojím se do toho zasáhnout.Děkuji moc za každou radu i odpověď. S pozdravem L.Hemiš.

  2. Petr Smutek:

    Dobrý den,

    u brejlovce 750 236-2 jsem některé nápisy odstranil opatrným seškrábnutím nožem. U velkého nápisu bych už se tohoto postupu obával, někdo na diskuzním fóru K-reportu doporučoval umýt loga nějakou vodičku, tuším Sidoluxem. A psal jak. Není to tak dávno, zkuste projít archiv, byla to lokomotiva 372 upravená na ČSD. Vlákno se jmenuje „Modely v měřítku TT a menším“. S pozdravem Petr Smutek

  3. Luboš:

    Moc děkuju za rady.Nějak s tím naložím,ale bát se stejně budu.Přeji hodně radosti z modelů našich strojů.L.Hemiš.

  4. Honza:

    Nemáte náhodou možnost vyrobit (či poskytnout kontakt na někoho, kdo by mohl dodat) nárazník od 753 193-2 v měřítku TT od Roca? Klukům se ho podařilo poškodit a dle dodavatele ND na kterého jsem se obrátil ho již nemá ani výrobce. Netrvám na správné barevné kombinaci, ale bez tohoto funkčního dílu mi spřáhlo způsobuje vykolejení a proto jsem ho musel na jedné straně demontovat.
    Děkuji.

  5. Honza:

    Ach jo. Samozřejmě jsem chtěl napsat pluh a ne nárazník.

  6. Jacek:

    Nárazníky se sehnat dají, ale spíš po burzách. Nějaké vyrábí firma SDV. Pluh pro model Roco ovšem těžko někdo jiný vyrobí než Roco. Ale u každého modelu jsou přece ještě dva plné. Tak zkusit upravit tyto.

Napsat komentář