842 MTB ve velikosti H0, ozvučení, postřehy

Začátkem léta ohlásila firma MTB novinku, motorový vůz řady 842 v H0. Model přišel na trh o dva měsíce později, měl jsem tak dost času na přípravu nějakých zvuků. O nich bude samostatný článek.

K ozvučení a vyladění se mi dnes dostal jeden kousek, využil jsem toho k nafocení a sepsání několika postřehů než se vůz vrátí majiteli.

 

Celkový pohled

  

 

 

Ozvučení

Model je řešen podobně jako M 296.1, stejný je způsob uchycení kastle a také možnosti DPS. Do konektoru plux22 přijde dekodér MX645P22, brzy bude možno použít i nový MS450, u kterého by mohl být zvuk ve vyšší kvalitě.

Problém s krátkými piny tady odpadá, dekodér se zasune ze spodní strany přímo do konektoru, drží tak velmi dobře

 

V modelu je hodně místa, reproduktor se dá umístit do nástupního prostoru a nebo pod vůz.

 

 

Nejlepším řešením bude reproduktor od MZSP, který je větší s ozvučnicí na míru. Více zde

Osvětlení

Na čelech jsou konečně funkční stínítka, diody svítí jen do správných světel. Proč to nešlo u všech dřívějších modelů…

 

Standardem je plné využití výstupů, nastavil jsem je jako obvykle

F0 – světla poziční

F1 – světla koncová

F2 – světla dálková

F3 – světla posun, poziční na obou čelech

F5 – interiér + osvětlení stanovišť dle směru při stání.

 

Tím však chvála osvětlení končí. Výlisek kastle je relativně tenký a z vnitřní strany není natřený. Osvětlený model tak vypadá spíš jako neonový poutač. Jistě, dá se to opravit natřením kastle kolem světel černou a v oddíle světle šedou, ovšem proč to u modelu této cenové kategorie není už z výroby?

 

 

Srovnání s verzí TT z leptu KuBer

 

 

Celkový dojem

Tvar skříně víceméně odpovídá, bohužel nesedí velikost oken a jejich výška. Mezi střechou a okny je do očí bijící mezera umocněná šedou barvou střechy, která začíná o jeden prolis výše. Rámy oken by měly být širší a v barvě pastelové šedi, nikoliv chromové. Rozměr okna je 13,5 x 10,5 mm, až pojedu vlakem, změřím originál.

Délka modelu je 289 mm, odpovídá tak přesně. Na stránkách výrobce bylo chybně uvedeno 298 mm, což přebrali všichni prodejci.

Výzbroj pod vozem působí poněkud chudě, v reálu je tam toho mnohem více, viz fotografie na konci článku. Zarážející jsou také stejné výlisky sedadel z modelu M 296.1 a ještě ve stejné červené barvě. Sedadla v 842 jsou tvarem i barvou zcela odlišná.

Vytknout se dají také některé detaily v nesprávných barvách, např. žaluzie na boku a nad stanovišti nebo čelník. Pluh nemá správný tvar, tady by to ale o moc lépe nešlo, viz můj model v TT, kde na jednom čele pluh není vůbec kvůli spřáhlu, které je zrovna ve výšce pluhu.

Ostatní detaily by spíš byly o domácím tuningu.

 

Více jako téčkař neotestuji, po podrobném zkoumání bych uvítal zmenšeninu v TT, i z fotek je vidět, že rukodělná práce vzhledem a zpracováním zaostává.

 
Fotografie předlohy, autor J. Gajdušek

Petr Smutek

Jeden komentář na “842 MTB ve velikosti H0, ozvučení, postřehy”

  1. Jan Jarolím:

    Když se dívám na model a čtu popis, tak kastle není tak zlá, stačilo by totiž šedé lakování střechy protáhnout až na dělící rovinu. Mám najbrt verzi z leptu a zvukáč esu, za bůra z modelbazaru, myslel jsem si ,že ten model z leptu je suprovej, no není. Když vidím tento, nelituji že jsem si jej objednal.
    Modeul z leptu rachotí jak blázen převody a motor skoro oblizuje koleje v prudší zatáčce.

Napsat komentář