810 MTB, ozvučení, postřehy

Před časem ohlásila firma MTB novinku, motorový vůz řady 810 v HO. První zvuky pro tuto řadu vznikly už před 8 lety, ale až teď bylo možné to na něčem vyzkoušet.

K ozvučení a vyladění se mi na pár dní dostal jeden kousek, využil jsem toho k nafocení a sepsání několika postřehů než se vůz vrátí majiteli.

 

Celkový pohled

 

 

 

 

 

 

 

Ozvučení

Model je řešen podobně jako M 296.1 nebo 842, stejný je způsob uchycení kastle a také možnosti DPS. Do konektoru plux22 přijde dekodér MX645P22 nebo MS450, u kterého je zvuk ve vyšší kvalitě.

Dekodér se zasune ze spodní strany, drží dobře, problém s krátkými piny již není. Od nějaké várky dekodérů už jsou piny o něco delší.

 

Na spodní straně DPS jsou přepínače pro osamostatnění interiéru a dálkových světel. Oba je třeba přesunout do opačné polohy

 

 

Dalo se předpokládat, že pro reproduktor bude místo na WC, ale tento prostor vyplňuje odlitek rámu. Použil jsem tedy reproduktor Brawa 10×15 s průhlednou ozvučnicí.


 

 

 

Osvětlení

Na čelech nejsou funkční stínítka, diody svítí trochu prosvítají do sousedních světel.

 

 

Standardem je plné využití výstupů, nastavil jsem je jako obvykle

F0 – světla poziční

F1 – světla koncová

F2 – světla dálková

F3 – světla posun, poziční na obou čelech

F5 – interiér + osvětlení stanovišť dle směru při stání.

 

 

Chtělo by to porovnání s modelem Bramos, který coby téčkař samozřejmě nemám, tak aspoň se stavebnicí LPH

 

Porovnání některých partií s předlohou. Nemám rád kafrání v internetových diskuzích, musím však konstatovat, že kritici a rýpalové měli pravdu…

 

Celkový dojem

Tvar skříně víceméně odpovídá, bohužel opět utekly nějaké detaily, mezi dveřmi a střechou je z nějakého neznámého důvodu mezera. Kryty reflektorů se zdají být výš, dle mě je spíš krémový pruh nízko. Nesedí tvary bočních oken. Jsou to úplně zbytečné nedostatky. Přijde mi jako by tyto chyby snad byly vytvářeny záměrně, aby bylo o čem psát.

Délka modelu je 161 mm, odpovídá tak přesně. Úctyhodná je hmotost 330 gramů, aspoň tedy pohledem téčkaře. Výborným počinem je kyvná náprava, která zajistí dobrý odběr proudu. Pevné nápravy jsou nedostatkem všech dvounápravových vozidel bez ohledu na velikost. Vždy se jedno kolo při jízdě ocitne ve vzduchu.

Mnozí můžou namítnout, že se MTB snažilo tzv. vypálit rybník firmě Roco, která stejný model ohlásila už minulý rok. To je však v dnešní době předobjednávek trochu nesmysl, modely všichni vyrábějí jen v malých sériích, které jsou zpravidla vyprodány ještě než přijdou na pulty prodejen. Klasická konkurence a výroba dle nabídky a poptávky v podstatě už neexistuje. Situace spíš nahrává různým překupníkům a spekulantům.

Jako celek působí model dobře, digitalizace nebo ozvučení je snadné.

Pro srovnání fotografie předlohy

A dokumentační video se zvukem s dekodérem MS450

 

 

Petr Smutek

Komentářů (4) na “810 MTB, ozvučení, postřehy”

  1. Ivor:

    Zvukový projekt spracovaný opäť na vysokej úrovni, ktorý dokáže model oživiť aj keď len stojí niekde na stanici. Zostáva nám len dúfať, že firma ZIMO nástup nových dekodérov rady MS rozbehne masívnejšie aj pre všetky najviac používané rozhrania, čo v dnešnej zdigitalizovanej dobe, keď mi už aj práčka komunikuje s mobilným telefonom, za úplne prirodzený vývoj zodpovedajúci roku 2020.

  2. Jozef Gallo:

    Dobrý večer, daval som si nahrat zvuk 810 292 cez DOOZR všetko je v poriadku akurat ja F2 a F5
    funguje naopak to znamená že stanovište svieti stále a dialkove svetlo iba pri stáni, da sa opravit pomocou Cv.

  3. Jacek:

    Dobrý večer,

    v souboru je vše v pořádku, spíš to vypadá, že Vám nahráli jiný. Jaké hodnoty máte v CV256 a 257? Tam je označení verze

  4. Jozef Gallo:

    Dobrý deň, CV256 – 15, CV257 – 30, ja som vám medzi tým písal ide o MTB 810 292 dekoder MS450P22

Napsat komentář